עידן קראייטיבי חדש

אנו בפתחו של עידן חדש בעולמות הקריאייטיב. כלי ה-AI המפותחים כיום הופכים כל איש קריאייטיב לגיבור על של מודעות, תוכן ופרודוקטיביות, ורק התחלנו

תוכן העניינים

מה חשוב לכם כשאתם מייצרים קריאיטיב?

זאת השאלה שאני שואל כל פעם שאני פוגש צוותי קריאיטיב בארץ ובעולם, והתשובות תמיד נעות בין לעשות משהו אסתטי ויפה, לבין לספר סיפור, לבין ביטוי אומנותי וכדומה. והאמת היא שאחרי 20 שנה של ניהול צוותי קריאיטיב, התשובות לא מפתיעות אותי. אף אחד מעולם לא ציין מהירות, יצירת וריאציות למשל או סקיילביליות. אלה פשוט לא מילים במילון המונחים של אנשי קריאיטיב. הטרנספורמציה הדיגיטלית המתרחשת עלינו מחייבת אותנו להרחיב את עולם המונחים, ואני אנסה להסביר.

״Generative AI is like giving everyone a chainsaw 100 years ago" 

את המשפט הזה שמעתי מלקוח שנושא את הטייטל החדש Head of creative innovation באחד ממשרדי הפרסום והשיווק הגדולים באירופה. נסו רגע לדמיין שלכולם יש מסור חשמלי ביד ולאף אחד אין מושג מה לעשות איתו. סביר להניח שכולנו פשוט נחרטש כל מה שניגע בו. הטכנולוגיה הזאת תייצר ערך רק למי שיבין מה לעשות איתה, ולא, התשובה היא לא בקריאייטיב יפה יותר המסור החשמלי הזה יודע לעשות הרבה קריאיטיב ומהר. פה הערך האמיתי.

"imagine: "radioactive raccoon character eating ice cream, sharp details, renaissance style, volumetric lighting, oil painting, 8k –test –creative/


זה לא מפתיע שכל המעצבים עפים על היצירות המרהיבות שהם מג׳נרטים בפלטפורמות כמו Midjourney, ולא בכדי. זה באמת מדהים ועולה בקנה אחד עם הערכים האומנותיים עליהם גדלו. אבל בסופו של יום כשאני מסתכל על דביבון שעשוי מגלידה בסגנון קוביסטי (וזו באמת יצירה מרהיבה) אני שואל את עצמי ״מה אני עושה עם זה?״ זה לא שאי אפשר להשתמש בכלי הזה לייצר דימויים קריאטיבים גם מסחריים, זה פשוט מרגיש שאנחנו מנסים לדפוק מסמר עם מברגה. ומעבר לשימוש החוזר בדימויים מעולם ה Power tools אני מנסה לומר שאנחנו מפספסים פה בענק.


משהו חדש מתחיל (אצל כולנו) עכשיו

Real time marketing, user generated content, Unique targeted content, productivity, scale תתחילו להכניס את הביטויים האלה לעולם המונחים שלכם. מעבר ל״יפה״ או ״לא יפה״, יש מדדים עסקיים אמיתיים שהיצירתיות שלנו יכולה להביא שם ערך.

תתחילו לחשוב אחרת, לייצר מודעה אחת זה כל כך 2022, דיגיטל זה לא פרינט, למה לייצר אחד כשאפשר לייצר 5000? למה לא להראות את אותו מוצר באין סוף זירות שונות? או את הפרזנטור באין סוף וריאציות או לוקיישנים שונים? אפשר לעשות A/B testing לקריאטיב, אפשר לעשות התאמות ספציפיות לקהלים שונים, אפשר לתת לקהל לייצר קריאייטיב בעצמו, וזה רק קצה הקרחון. האם כל התוצאות מושלמות? – בוודאי שלא.

"imagine: "5 am, tokyo, crowded street, neon signs/


אימפקט מדיד

התפקיד שלנו הוא לוודא שהקריאיטיב ייצר את האימפקט הנדרש שיהיה אסתטי די הצורך ושיעמוד בהגדרות של המותג. ככה בנינו את BRIA וככה יתנהג העולם, הדפוסים האלה חוזרים על עצמם בכל קטגוריה שעברה טרנספורמציה דיגיטלית אין לי ספק שכך יהיה גם בתחום הקריאיטיב. 

מי שמבין לאן העניין הזה הולך, מבין שזה לא רק עוד דרך לייצר אסתטיקה ברמה גבוהה אך לא מדידה אלא כלי שנועד לייצר אימפקט מדיד בכל הפרמטרים

Gentlemen, start your CHAINSAWS


macbook

Supercharge Design Productivity

Instantly create and customize limitless visuals at scale
through generative AI for businesses


[gravityform id="1" title="true"]
* אנו מתחייבים שלא להשתמש בפרטים הנ"ל למשלוח הודעות פרסומיות מכל סוג שהוא

יצירת קשר

רוצים ליצור איתנו קשר? נשמח לשמוע מכם! בין אם זה כדי לחלוק רעיונות, לדון בהזדמנויות לשותפות, או סתם לומר שלום! נשמח לשמוע כיצד ניתן לעבוד יחד כדי לרתום את הכוח של AI ולהפיק את המרב מהטכנולוגיה המרגשת הזו!